اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در استان فارس

نشست خبری برنامه‌های هفته سلامت با شعار«مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاون بهداشت تشریح شد.

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: در کشور ما پوشش همگانی سلامت برای مردم تأمین شده است اما در حال حاضر بیماری‌های غیرواگیر در جوامع شهری وجود دارد که بیشتر به حوزه تغذیه‌ای مربوط می‌شود و مصرف زیاد انرژی و کم تحرکی به عارضه شهری تبدیل شده است.

علی بهادر با بیان اینکه نیروی انسانی به عنوان مهمترین منابع هر کشور باید تحت آموزش سلامت محور قرار بگیرند، ادامه داد: تمایل به مصرف زیاد، کم تحرکی و چاقی در بین خانواده‌ها در حال افزایش است که وجود پارک‌های بزرگ در سطح شهرها برای پیاده‌روی و ورزش مردم ضروری است.

وی افزود: برخی ارگان‌ها کوه‌ها و فضاهای اطراف شهر را تصاحب کردند در حالی که همه مردم باید در جهت حفظ سلامت خود از آن بهره‌مند شوند. 

ملخ مرده نخورید!

بهادر در پاسخ به گلایه یکی از خبرنگاران در خصوص محدود شدن سلامت مدارس در هفته سلامت گفت: همه‌ی معلمین در مدارس باید مراقب سلامت باشند، ما در مدارس سفیر سلامت مستقر می‌کنیم اما زمانی موثر است که خانواده، معلم و خود دانش آموز سفیر سلامت باشند. 

وی با رد شایعه مفید بودن ملخ مرده خاطر نشان کرد: ملخ ممکن است املاحی داشته باشد اما ارزش غذایی زیادی ندارد بلکه یک آفت است که باید با آن مبارزه کرد.

افزایش تعرفه مراقبین سلامت برعهده دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به سؤال خبرنگار ما که به تجمع مراقبین سلامت طرح پزشک خانواده و مطالبات آنان پرداخت، ابراز داشت: دانشگاه بر روی اجرای درست طرح پزشک خانواده نظارت دارد اما مراقبین سلامت مستقیماُ تحت نظارت ما نیستند؛ تعرفه مراقبین سلامت 12 درصد از تعرفه پزشکان خانواده است که درخواست افزایش آن را دارند اما انجام این درخواست فراتر از وظیفه دانشگاه است.

وی افزود: طرف قرار داد مراقبین سلامت پزشکان هستند که در خواست دارند طرف قرداد آنها بیمه‌ها باشد، ما این موضوع و دیگر مطالبات مراقبین سلامت را طی مکاتباتی به وزارت بهداشت و درمان منعکس می‌کنیم اما سیاست‌گذاری برعهده ما نیست و امیدوارم که مراقبین سلامت به خواست خود برسند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان تاکید کرد: پیشگیری از بیماری‌ها ضروری است تا هزینه درمان نیز کاهش یابد و در این جهت تولید غذاهای سلامت محور باید مورد توجه قرار گیرد.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پوشش 100 درصدی سلامت نزدیک شده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شعار هفته سلامت «مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» ابراز داشت: در گذشته بیماری‌ها واگیردار بود اما با واکسیناسیون و ارتقأ آگاهی مردم، این نوع بیماری‌ها کاهش اما بیماری‌های غیرواگیر افزایش پیدا کردند.  

عبدالرسول همتی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پوشش 100 درصدی سلامت نزدیک شده است، طرح پزشک خانواده باعث شد تا مردم در مناطق شهری، حاشیه و روستاها با صرف کمترین زمان به خدمات سلامت دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: در سفر وزیر بهداشت به استان فارس 18 خانه بهداشت سیار عشایری برای نخستین بار در کشور به بهربرداری رسید، 48 خانه بهداشت را طراحی کردیم و امیدواریم 30 خانه بهداشت دیگر تا پایان امسال آماده بهربرداری شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر اصل توجه به خود مراقبتی گفت: برای هفته سلامت بیش از یک هزار و 350 سمینار در مراکز مختلف درمانی پیش‌بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از 200 پایگاه سلامت در مناطق پُر تردد شهر استقرار پیدا می‌کنند، بیش از 310 ایستگاه برنامه اندازه‌گیری فشار خون، قند خون، مشاوره سلامت و تغذیه در شیراز و شهرستان‌ها برپا می‌شود و بیش از 300 جشنواره غذای سالم در سطح شهرستان‌ها همچنین 220 مورد اجرای پیاده‌روی خانوادگی، 425 مسابقات ورزشی در مدارس و... برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول